• Ia Remmel

Corelli Music ja Opera Veto koos Telemanni ja Corelliga

Vanamuusikale pühendunud kontserdiorganisatsioon Corelli Music alustas oma XV juubelihooaega hea ideega imelises kontserdipaigas, teaduste akadeemia ehk Ungern-Sternbergi linnapalee saalis. Organisatsiooni süda, ansambel Corelli Consort, eesotsas oma väsimatu juhi ja ideede generaatori Mail Sildosega, pani sellel kontserdil jõud kokku noore ooperistuudio Opera Vetoga. Opera Veto loodi eelmisel aastal, asutajateks lauljad Aule Urb, Atlan Karp ja Aivar Kaseste. Ettekandele tuli Georg Philipp Telemanni koomiline lühiooper “Pimpinone”. Bachi kaasaegne ja tema hea sõber Telemann oli oma ajastul ülimalt viljakas ja populaarne helilooja, suurest Bachist sel ajal kuulsamgi. Ka oopereid on Telemannil üle 50. “Pimpinone” on süžeelt tüüpiline terase teenjanna ja juhmi isanda lugu, kellel teenijanna naha üle kõrvade tõmbab. Ooper on särtsakas ja liikuv, aariad itaalia keeles, retsitatiivid aga rahva, st saksa keeles. Süžee on lihtsakoeline, kuid Telemanni värvikas muusika ning loo väga dünaamiliselt ja kõrgetasemeliselt esitanud Atlan Karp ja soome lauljatar Heidi Laakso lõid kvaliteetse ja haarava elamuse. Lavastaja Auri Jürna oli leidlikult kasutatud saali napivõitu mänguruumi, hakkama saadi mõne rekvisiidi: koomiliste peakatete, suure tugitooli, võtme, käevõru ja laekaga. Kui midagi veel soovida, siis võibolla oleks ma tahtnud näha sellesse luksuslikku saali sobivalt ka värvirõõmsamaid kostüüme ning ehk oleks saanud ka valguse teha natuke hämaramaks, et piiri reaalse ja mängulise ooperimaailma vahel suurendada.

Avamänguks ja ooperi vaatuste vahele esitas Corelli Consort koosseisus Mail Sildos ja Meelis Orgse (barokkviiul), Martti Mägi (vioola), Villu Vihermäe (viola da gamba), Imre Eenma (kontrabass) ja Imbi Tarum (klavessiin) Corelli sonaate. Ja muidugi olid nad kõik suurepärasteks ja asendamatuteks partneriteks ooperi kahele solistile. Tahaksin rõhutada, kui tänuväärne on selliseid kammeroopereid esitatada ja kui ammendamatu on see varasalv, kust võtta. Pealegi on selline väike ooper mobiilne – seda saab viia igale poole üle Eesti. Nii eelneski Tallinna esitusele päev varem kontsert Puurmani mõisas. Koomiliste ooperite süžeed ja väljendusvahendid on lustakad ja mängulised, aga ka tõsised ooperid haaraksid kindlasti kuulajaid.

Eraldi tahaks veel kiita kontserdi toimumiskohta. Teaduste akadeemia saal ehk Ungern-Sternbergi linnapalee on üks kaunimaid ja luksuslikumaid kontserdipaiku Tallinnas. Iga kord saan lisanaudingu selle saali ilust, lae- ja seinaornamentidest, kristall-lühtritest, baltisaksa parimast hiilgusest. On tore, et Corelli Music seda järjepidevalt kasutab, samuti sobis koht väga hästi barokkooperile. Ootan ja loodan, et Corelli Musicu koostöö Opera Vetoga jätkub.

Hetk “Pimpinonest”. FOTO JAAN KRIVEL