top of page

Rahvusvaheliselt arvestatav ooperielamus

Seung Eun Lee hiilgas suurepärase tehnikaga ning Jānis Apeinis ühendas vokaali, artistlikkuse ja isikliku karisma kenaks tervikuks. FOTO JURI SEREDENKO

Veebruari alguses Vanemuise kontserdimajas toimunud suurejooneline ooperigala pakkus täissaalile ooperihuvilistele kõrgkvaliteetse elamuse. Hõrgu kontserdi tõid kuulajateni Vanemuise sümfooniaorkester, ooperikoor (koormeister Piret Talts), maestro Paul Mägi ning produtsent Marika Petti. Laval säras rahvusvaheline solistide kooslus, kuhu kuulusid Aleksandra Kovalevitš Moskva ooperiteatrist Helikon, László Boldizsár Ungarist, Seung Eun Lee Lõuna-Koreast, Jānis Apeinis Läti rahvusooperist ning Pirjo Jonas, Karmen Puis, Rasmus Kull, Tamar Nugis ja Märt Jakobson Vanemuise teatrist. Kõlasid tuntuimad hitid Giuseppe Verdi ooperitest “Trubaduur” ja “Nabucco”, Giacomo Puccini ooperitest “Madama Butterfly, “Manon Lescaut” ja “Turandot” jt.Galakontserdi vundamendi moodutas kompaktselt ning hästi kõlav Vanemuise orkester, mis saatis soliste dirigent Paul Mägi taktikepi all sünkroonselt ning nende fraase väga nüansseeritult järgides, olgu siis tegu Saint-Saënsi Dalila aaria või Bernsteini Cunégonde aariaga. Orkestri kanda oli lõviosa toimunust ning orkestri kvaliteetne esinemine tagas juba iseenest õhtu õnnestumise.

Solistide kohta võib öelda, et kõik nad särasid ning igaüks lisas sellesse ühisettevõtmisse talle ainuomaseid värve. Aleksandra Kovalevitši võimas, sumeda kõlaga metso helises kõikides registrites ning tema hingestatud musitseerimine ei jätnud kedagi külmaks. Tenor László Boldizsári ülemine register pakkus tõelise naudingu ega jäänud millegi poolest alla maailma tipptasemele, sopran Seung Eun Lee hiilgas suurepärase tehnikaga ning Jānis Apeinis ühendas vokaali, artistlikkuse ja isikliku karisma kenaks tervikuks. Pirjo Jonas oli koketeerivalt elegantne, Karmen Puis sensuaalne, Tamar Nugis maskuliinne ning Märt Jakobson lihtsalt võimas. Need omadussõnad on mõeldud täiendusena professionaalsele musitseerimisele, mis Vanemuise soliste iseloomustas.

Kontserdile tulles loodab publik elamusele, mis meeli erutab ja emotsioonid lendlema sunnib. Vanemuise ooperigala pakkus rahvusvaheliselt arvestatava ooperielamuse, mis tekitas hea tunde ja positiivse järellainetuse.

bottom of page