top of page

Midnight Sun. Tiit Kalluste / Kallmann Music


Muusikalised valdkonnad, mis jazzakordioniga seoses esimesena pähe tulevad, on sving, Prantsuse šansooni ja musette’i ning Argentiina tango jazzilikud arendused. Muidugi on akordioniga katsetatud muudeski stiilides. Seda on teinud ka üks meie esiakordioniste Tiit Kalluste duos NordicSounds (partneriks saksofonist Villu Veski), mis on andnud välja plaadisarja “Põhjala saarte hääled”. Põhjamaisust otsib ka uue plaadi avapoolt sisustav süidilik tsükkel “Keskööpäike”, kuid seda tajun ma eelkõige osade pealkirjades (“Virmalised”, Purpurpuna”, Pikad varjud”, “Tuul juhatab teed”), mitte niivõrd muusikas endas. Saatetekstis on kirjas, et plaat “flirdib mainstream-jazzi ja isegi house’i hoovustega”. Tegelikult ongi Kalluste autoriplaadil valdav kaasaegne mainstream, “house’i hoovusi” ma ei hooma.

Albumi teine pool on muusikaliselt huvitavam ja esituslikult elavam. Loos “Tango Groove” on tango helikeelest laenatud sissejuhatuse harmooniajärgnevused ja meloodika, edasi kulgeb lugu pigem 60-ndate soul jazz’i vaimus. Järgnev “Cholulo” on haarav latin jazz’i pala, justkui rütminihkesse viidud bolero, mille krooniks on särav ja stiilitruu trompetisoolo Allan Järvelt. Väga meeldiv on ka hea arendusega “Anibal” (ilmselt pühendus Argentiina bandooniumilegendile Anibal Troilole), mis algab ballaadilikult klaveri ja akordioni kahekõnes, võtab siis üles leebe valsituuri, kerib hea drive’iga rütmisektsiooni vedamisel energia kõrgele ja vaibub. Albumi lõpetab svingipala “After Eight”.

Lisaks mainitud Allan Järvele, keda kuuleb kahes palas, mängivad plaadil Joel Remmel klaveril, Heikko Remmel kontrabassil ja Kaspar Kalluste trummidel. Kuna Tiit Kalluste piirdub meloodiate ja soolodega ning vasaku käe akordimängu ei rakenda, on harmoonia värvimine ja varjutamine Joel Remmeli ülesandeks, millega pianist loomulikult hästi hakkama saab, lisades pea igas loos ka sisukaid soolosid.

56 views
bottom of page