FOTO www.jazzkaar.ee

Kitarrist Paul Danieli juhitud ansambel Elletuse (alguses Helletused) on tegutsenud pikka aega, ehkki aina muteeruva-roteeruva koosseisuga. Seitsmeliikmelist kollektiivi pidevalt töös hoida ja “maha müüa” ongi Eestis võimatu. Meil on jazzis, aga ka muus kitsama sihtgrupiga muusikas ülekaalus “projektid” – kolm proovi, kolm kontserti ja kõik. Kui hästi läheb, on proove ja kontserte rohkem, aga püsiva koosseisuga pidevalt tegutsev ansambel võrdub Eestis utoopiaga. See on võimalik vaid kõrtsides ja klubides esineva “igamehemaitsele” vastava bändi puhul.

Elletuse on enam kui dekaadi pikkuse tegutsemisaja jooksul hoidnud fookuses Eesti regilaulu, mida Paul Daniel on arranžeerinud väga vaheldusrikka värvipaleti ja tekstuuridega, suunates vanu viise (etno)jazzi voolusängi. Elletuse teine plaat “Laul jookseb ehenna” on selle otsast lõpuni vaimustav kinnitus. Nüüd on väljas kolmas plaat “Ilu sõitis jõge pidi”, mida esitleti 15. oktoobril kontserdil Kumus. Osaliselt jätkab Elletuse vanal rajal ja see pool plaadi materjalist, mis tugineb rahvaviisile (sealhulgas vaimulikele rahvalauludele) oli kontserdi mõjuvam osa. Teise poole moodustas Danieli omalooming, tekstide autoriks Kristiina Ehin (kes siis veel). Kontserdi avalugudes jäi mulle kõrva mõneti stevereichiliku faasivahetusega ja ühes loos ka afromuusika elementidega materjal, sellele järgnes aga mitu pala, kus tõusis pinnale Eesti moodi proge ja rockooperile omane pateetika, viimast markeerimas Lauri Saatpalu esitatud sõnaline “kuuldemäng”. Maitseasi muidugi, aga mind need lood ei vaimustanud, pannes mõtlema, et vähemasti Elletuse kontekstis jääb helilooja Daniel arranžeerija Danielile alla. Regilaul on lihtne, kuid selle lihtne ilu sõidutabki heliloojaid oma jõge pidi, olgu tegemist Kreegi, Tormise või Kõrvitsaga.

Elletuse uues koosseisus astusid Paul Danieli kõrval lavale Joel-Rasmus Remmel klaveril, Peedu Kass bassil ning Ramuel Tafenau ja Aleksandra Kremenetski trummidel. Laulsid Liisi Koikson ja Liina Saar, külalisena käis laval ka saksofonist Raul Sööt. Kahe trummari kasutamine oli hea leid, see lisas kõlapilti rikastavaid detaile. Kontsert uue kavaga on kogetud, jääb üle kuulata sama muusikat ka plaadilt.

Samal teemal

Särav “ACCORDIONF[est]”
Henri Zibo ja Klaaspärlimäng Sinfonietta Kaspar Männi juhatusel tõid festivalil esiettekandele Lauri Jõelehe akordionikontserdi nr 2.

Särav “ACCORDIONF[est]”

Sügise südames, 3.–11. oktoobril toimunud “ACCORDIONF[est]” tõi kokku huvilisi nii Eestist kui välismaalt. Tänavu viiendat…
Artur Lemba 140 – helilooja, kontsertpianist, professor, dirigent, kriitik

Artur Lemba 140 – helilooja, kontsertpianist, professor, dirigent, kriitik

Selline peabki üks anderikas professionaalne…
Pärt 90 / Sumera 75
Kadri-Ann Sumera, Jaan Ots ja Pärnu Linnaorkester.    
 FOTO SIGRID ABSALON

Pärt 90 / Sumera 75

Tähelepanu Pärnu Linnaorkestrile ja selle peadirigendile oli üles köetud juba loetud päevad enne hooaja avakontserti. Rõõmu…
Aastast aastasse orelimaagias
Muusikakoolide oreliõpilased pärast kontserti Nigulistes.    
 FOTO AARE-PAUL LATTIK / REVAL

Aastast aastasse orelimaagias

Festivali “Reval” tunnusjoonteks on olnud huvitavad kavad, uute organistide tutvustus meie publikule ja kõrge esituskultuur.…
Ajakiri Muusika