Kristiina Poska. FOTO KAUPO KIKKAS

Kristiina Poskast saab uuel hooajal Flandria sümfooniaorkestri (Symfonieorkest Vlaanderen) peadirigent. Esimene koostöö oli möödunud aasta novembris ning pakkus kohe mõlemale poolele suurt rahuldust.

Kristiina Poska (40) on lõpetanud kooridirigeerimise erialal Otsa kooli (õp Merike Toro) ja Eesti muusikaakadeemia (õp Toomas Kapten). 2004–2009 õppis ta orkestridirigeerimise erialal Hanns Eisleri nimelises Berliini kõrgemas muusikakoolis Christian Ehwaldi klassis. 2009–2011 oli ta Ehwaldi juures täiendõppes (Konzertexamen), mille lõpetas kiitusega. 2006–2011 oli ta Berliini Humboldti ülikooli sümfooniaorkestri Capella Academica peadirigent. 2012–2016 töötas Poska Berliini koomilise ooperi kapellmeistri ehk teise dirigendina, olles selle teatri esimene naisdirigent ning esimene eestlane selles teatris sellises ametis. Koomilise ooperi etendusega on Poska üles astunud “Birgitta” festivalil. Eesti publik on teda viimasel kolmel hooajal näinud ERSO ees, samuti on ta dirigeerinud Tallinna Kammerorkestrit. Suurbritannias tegutseva maailma suurima klassikalise muusika sündmuste andmebaasi Bachtrack avaldatud 2015. aasta statistika järgi oli Poska toona kõige hõivatum naisdirigent maailmas. Tuleval hooajal alustab Poska tööd ka Šveitsis Baseli ooperiteatri muusikajuhina.

Samal teemal

Julgus elada
Elis Hallik ja Kristiina Poska. FOTO TEET RAIK

Julgus elada

ERSO uue sarja “Tšellokontsert” esimene kava 27. septembril tõi kuulajate ette tänase muusikamaailma ühe hinnatuima tšellisti Alban Gerhardti,…
Kas te armastate Mahlerit?

Kas te armastate Mahlerit?

Mahleri 5. sümfoonia oli minu jaoks kaua aega mõistatus. Väga kerge oli hakata armastama Austria…

Kristiina Poska uuel ametipostil

https://www.youtube.com/watch?v=c4MdtkDlEYkMaailmas kõrgelt hinnatud Eesti dirigent Kristiina Poska asub hooajal 2019/20 tööle Baseli teatri muusikajuhina. Esmakordselt juhatas Poska Baseli teatris 2018. aastal Stravinski teost “Elupõletaja tähelend”. Peadirigendina juhatab Poska muusikajuhina aastas kaht uuslavastust ja Baseli…
Ajakiri Muusika