ree

Trummar Tanel Rubeni kvintett debüteeris 2008. aastal albumiga “Kogutud rikkus”, järgmine plaat “Nõiutud veerandtunnid” ilmus 2011. aastal. Omakorda tosin aastat hiljem sai viisik taas kokku, et salvestada käesolev, kümne algupärase palaga helikandja. Kvintett mängib kõikidel albumitel samas koosseisus, ometi on ansambli tegevus olnud paratamatult katkendlik, sest selles osalevad meie jazzielu kõige tegusamad ja laiahaardelisemad muusikud: pianist Kristjan Randalu, laulja Kadri Voorand, kontrabassist Taavo Remmel ja saksofonist Raivo Tafenau.

Tanel Ruben näitab end tugeva heliloojana: tema kompositsioone iseloomustab kujundirohke meloodiline mõtlemine, rikas harmoonia, vormilise pinge ehitamine aktiivsema koega lugudes ning trummarile kohaselt loomulikult ka väga aktiivne rütmika. Rubeni loomingus on rohkem ameerikaliku jazzi jälgi kui Eesti muusikas viimasel ajal tavaline. Kahe loo pealkirjas on ka otsevihje USA jazzi suurkujudele Thelonious Monkile ja John Coltrane’ile.

Raivo Tafenau mängib mitu talle omaselt kauni tooniga saksofonisoolot, millele pakuvad lisa Kristjan Randalu etteasted. Palju saab soleerida ka Kadri Voorand, kes on lõviosas rakendatud samuti “instrumentalisti” rollis – ta esitab lugude temaatilist materjali vokaliisina ning lisab neile suure registrilise diapasooni ja karakterite gammaga scat-soolod. Kolmes palas on tema käsutuses ka laulusõnad ja paratamatult on need kolm ka kõige mõjuvamad – sõnad, nende mõtestamine ja läbitunnetatud vokaalne värvimine-varjutamine annavad vaieldamatu lisaväärtuse, siin ja muusikas üleüldse. Plaadi lõpulugu “Kas tahad ma jutustan laulust” võiks oma meloodia, harmoonia ja sõnade koostoime poolest olla ka Uno Naissoo loodud (ja see on mõeldud komplimendina).

“Every Moment Every Day” on õnnestunud album. Kuulamapanevad kompositsioonid, tempode ja meeleolude vaheldamine ning viie muusiku kõrgetasemeline esitus loovad tugeva tervikmulje plaadist, mida võib julgelt jagada Eesti nüüdisjazzi ühe visiitkaardina.

Samal teemal

Ostrava aruanne
Ensemble of Futurist Noise Intoners.

Ostrava aruanne

Et kõik ausalt ära rääkida, nagu oli, pean alustama sellest, et veetsin suvelõpu heliloomingu suvekursusel, mis toimus…
Klaverikonkursside võluv ja vastuoluline maailm
Muusikalised lambid Light and Decor hoovis.

Klaverikonkursside võluv ja vastuoluline maailm

“Kui üks asi tänapäeva ebakindlatel aegadel kindel on, siis see, et…
Mis on pildi taga?

Mis on pildi taga?

Ma ei tahtnud lapsena saada fotograafiks, pigem huvitas mind kõik see, mis toimub laval – teater, muusika,…
Ajakiri Muusika