Vinüülplaatide müük viimase 25 aasta suurim

 

 

Vinüülplaatide müük oli möödunud aastal viimase 25 aasta suurim. Viimati võis selliseid arve näha 1991. aastal, mil CD-plaadid olid alles oma populaarsust saavutamas ja kassetid hakkasid unustusse vajuma. Tol ajal jõudsid lettidele sellised plaadid nagu Michael Jacksoni “Dangerous”, Nirvana “Nevermind”, Metallica “Black” ja Guns N’ Roses mõlemad “Use Your Illusion” albumid. Seda huvitavam on vinüülplaadi esiletõus praegu, mil muusika striimimine internetist on kõigile kättesaadav ja isegi muusika allalaadimine tundub arhailisena ja ajaraiskamisena. Muusikasõbrad ihaldavad siiski taas midagi käega katsutavat. Vinüülplaat on selles mõttes ideaalne, sest ta kehastab endas justkui digitaalse muusikaedastuse formaatide vastandit. Ameerika ja Inglismaa statistikud on kokku korjanud huvitavaid fakte. Ameerikas on muusika striimimine endiselt tõusutrendis ja füüsiliste plaatide müük üldiselt 11,7 protsenti languses. Kuigi füüsiliste plaatide müük Ühendriikides langes, kasvas vinüülplaatide müük 25,9 protsendi ulatuses, mis näitab vinüülplaatide tõelist tagasitulekut. Kui striimijate jaoks oli populaarseimaks žanriks 18,2 protsendi ulatuses hiphop, siis vinüülplaatide müügiedetabelis domineerib rock. Siiski on vinüülplaadi  läbimüük kaugete hiilgeaegadega võrreldes veel väga tagasihoidlik. Aastaid tagasi peeti miljonilist läbimüüki Ameerikas veel läbikukkumiseks. Praegu USA vinüülimüügi tipus olnud Twenty One Pilots’i album “Blurryface” müüs napilt üle 49 000 vinüülalbumi. Teiseks jäänud Amy Winehouse’i “Back to Black” müügitulemuseks jäi pisut üle 41 000 albumi. Inglismaa vinüülplaatide müügiedetabelites troonisid 2016. aastal lahkunud artistid. David Bowie’l oli UK top 30s kokku 5 vinüülalbumit. Ka Prince’i vinüülplaatidel läks Inglismaal hästi. Ühendkuningriikides müüdi kokku üle 3,2 miljoni vinüülplaadi ning esmakordselt pärast allalaadimisajastut müüdi seal vinüülplaate rohkem, kui digitaalseid koopiaid iTunes’i keskkonnas.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Loe ka neid

Please reload