Ille Saar Keila-Joa lossis

Keila-Joa lossis toimus 29. mail muusikaline salong – Salon d’Opera “Reis Euroopasse”, kus esinesid noor sopran Ille Saar ja klaveril Pille Saar. Mitmekülgne kava sisaldas kaunist ja tuntud vokaalmuusikat.


Ille Saare hääleline areng on olnud silmapaistev ja tulevikuväljavaated rõõmustavalt paljulubavad. Hääle tehniline ühtlus ja vabadus nii alumises kui ka kõrges tessituuris võimaldab veenvalt esitada (ooperirepertuaari) nii romantilisi kui ka dramaatilisi sopranipartiisid. Esitusele tulid Vettiku “Nokturn”, Sibeliuse “Flickan kom ifrån sin älsklings möte”, Roger Quilteri, Francis Poulenci ja Rudolf Sieczynski laulud, Richard Straussi “Pühendus”, Rahmaninovi “Kevadveed”. Vahele esitas Schumanni pala “Unistus” kontsertmeister Pille Saar. Kava teises pooles sai nautida Puccini Tosca aariat, Manoni aariat ooperist “Manon Lescaut“, Verdi “Macbethist” leedi Macbethi aariat ning Ernesto De Curtise laulu “Non ti scordar di me”.

Ille Saar on õppinud EMTAs Nadia Kuremi juures ja täiendanud end Milano Verdi-nimelises konservatooriumis. Itaalia vabariigi stipendiaadina jätkas Ille Saar magistriõppes, mille lõpetas 2019. aastal prof Daniela Uccello klassis. Ille Saar on öelnud, et laulmine on talle väga isiklik ja subjektiivne tegevus ja nüüd on ta õppinud ennast rohkem usaldama. Nadia Kuremilt saadud vokaaltehnilisele alusele on lisandunud edasistes õpingutes oskused erialaõpetajalt Milano konservatooriumist ning viimastel aastatel maailmakuulsalt dramaatiliselt koloratuursopranilt Anna Pirozzilt.

Ille Saar debüteeris Itaalias Parmas peaosas Mascagni ooperis “Talupoja au” (2017) ja Veneetsias peaosas Verdi ooperis “Saatuse jõud” (2018). RO Estonias 2019. aastal etendunud Mozarti ooperis “Figaro pulm” oli ta krahvinna rollis. Noore lauljatari lemmikuteks on Verdi kangelannad, kellel on põnev psühholoogiline siseelu, nagu näiteks: leedi Macbeth, Aida, Amelia, Odabella, Elvira, Leonora, Abigaille, ja Puccini kangelannad: Tosca, Manon Lescaut ja Turandot.


Ille Saarel on välja kujunenud mänedžerid Saksamaal ja Itaalias, kellega koostöös ta valmistub laulu- ja rollikonkurssideks. Olulisteks võimalusteks peab ta soolokontserte Eesti kaunites kontserdisaalides. Oma tugevusteks peab Ille Saar isikupärast tämbrit, sisseelamisvõimet ja musikaalsust, lauljakarjääri toetavad sihikindlus ja keelteoskus.

Samal teemal

Särav “ACCORDIONF[est]”
Henri Zibo ja Klaaspärlimäng Sinfonietta Kaspar Männi juhatusel tõid festivalil esiettekandele Lauri Jõelehe akordionikontserdi nr 2.

Särav “ACCORDIONF[est]”

Sügise südames, 3.–11. oktoobril toimunud “ACCORDIONF[est]” tõi kokku huvilisi nii Eestist kui välismaalt. Tänavu viiendat…
Artur Lemba 140 – helilooja, kontsertpianist, professor, dirigent, kriitik

Artur Lemba 140 – helilooja, kontsertpianist, professor, dirigent, kriitik

Selline peabki üks anderikas professionaalne…
Pärt 90 / Sumera 75
Kadri-Ann Sumera, Jaan Ots ja Pärnu Linnaorkester.    
 FOTO SIGRID ABSALON

Pärt 90 / Sumera 75

Tähelepanu Pärnu Linnaorkestrile ja selle peadirigendile oli üles köetud juba loetud päevad enne hooaja avakontserti. Rõõmu…
Aastast aastasse orelimaagias
Muusikakoolide oreliõpilased pärast kontserti Nigulistes.    
 FOTO AARE-PAUL LATTIK / REVAL

Aastast aastasse orelimaagias

Festivali “Reval” tunnusjoonteks on olnud huvitavad kavad, uute organistide tutvustus meie publikule ja kõrge esituskultuur.…
Ajakiri Muusika