Seung Eun Lee hiilgas suurepärase tehnikaga ning Jānis Apeinis ühendas vokaali, artistlikkuse ja isikliku karisma kenaks tervikuks. FOTO JURI SEREDENKO

Veebruari alguses Vanemuise kontserdimajas toimunud suurejooneline ooperigala pakkus täissaalile ooperihuvilistele kõrgkvaliteetse elamuse. Hõrgu kontserdi tõid kuulajateni Vanemuise sümfooniaorkester, ooperikoor (koormeister Piret Talts), maestro Paul Mägi ning produtsent Marika Petti. Laval säras rahvusvaheline solistide kooslus, kuhu kuulusid Aleksandra Kovalevitš Moskva ooperiteatrist Helikon, László Boldizsár Ungarist, Seung Eun Lee Lõuna-Koreast, Jānis Apeinis Läti rahvusooperist ning Pirjo Jonas, Karmen Puis, Rasmus Kull, Tamar Nugis ja Märt Jakobson Vanemuise teatrist. Kõlasid tuntuimad hitid Giuseppe Verdi ooperitest “Trubaduur” ja “Nabucco”, Giacomo Puccini ooperitest “Madama Butterfly, “Manon Lescaut” ja “Turandot” jt.Galakontserdi vundamendi moodutas kompaktselt ning hästi kõlav Vanemuise orkester, mis saatis soliste dirigent Paul Mägi taktikepi all sünkroonselt ning nende fraase väga nüansseeritult järgides, olgu siis tegu Saint-Saënsi Dalila aaria või Bernsteini Cunégonde aariaga. Orkestri kanda oli lõviosa toimunust ning orkestri kvaliteetne esinemine tagas juba iseenest õhtu õnnestumise.

Solistide kohta võib öelda, et kõik nad särasid ning igaüks lisas sellesse ühisettevõtmisse talle ainuomaseid värve. Aleksandra Kovalevitši võimas, sumeda kõlaga metso helises kõikides registrites ning tema hingestatud musitseerimine ei jätnud kedagi külmaks. Tenor László Boldizsári ülemine register pakkus tõelise naudingu ega jäänud millegi poolest alla maailma tipptasemele, sopran Seung Eun Lee hiilgas suurepärase tehnikaga ning Jānis Apeinis ühendas vokaali, artistlikkuse ja isikliku karisma kenaks tervikuks. Pirjo Jonas oli koketeerivalt elegantne, Karmen Puis sensuaalne, Tamar Nugis maskuliinne ning Märt Jakobson lihtsalt võimas. Need omadussõnad on mõeldud täiendusena professionaalsele musitseerimisele, mis Vanemuise soliste iseloomustas.

Kontserdile tulles loodab publik elamusele, mis meeli erutab ja emotsioonid lendlema sunnib. Vanemuise ooperigala pakkus rahvusvaheliselt arvestatava ooperielamuse, mis tekitas hea tunde ja positiivse järellainetuse.

Samal teemal

Konfetid ja kuldajastu
Stseen etenduse finaalist. FOTO SIIM VAHUR

Konfetid ja kuldajastu

Johann Straussi operett “Nahkhiir”. Muusikajuht ja dirigent Arvo Volmer, dirigendid Jaan Ots ja Lauri Sirp, lavastaja…
Mélodie ja Lied
Elena Bražnik (sopran),Karis Trass(metsosopran),Raiko Raalik(bariton) ja Ave Wagner (klaver). FOTO RAHVUSOOPER ESTONIA

Mélodie ja Lied

Sari “Kammermuusika Rahvusooperis”: “Romantilised prantsuse meloodiad” 20. märtsil ja “Roosid, kevad ja armastus” 17. aprillil RO Estonia…
¿Qué horas son, mi corazón? ehk Mis kell on, mu süda?
Stseen lavastusest. FOTO VELJO POOM

¿Qué horas son, mi corazón? ehk Mis kell on, mu süda?

Rahvusooper Estonia kaasprodutseeritud Pariisi Opéra Comique’i aastatagune lavastus “Pulcinella…
Arthuri eksitamine
Kuningad Oswald (Hannes Kaljujärv) ja Arthur (Raivo E. Tamm) ning Emmeline (Lena Barbara Luhse). FOTO HEIKKI LEIS

Arthuri eksitamine

22. veebruaril Sadamateatris esietendunud Henry Purcelli “Kuningas Arthur” on järjekordne näide Vanemuise tõeliselt huvitavate muusikalavastuste reas, kus…
Ajakiri Muusika