ree

Puuluubist on saanud uus eesti muusika maailmanimi, uus album vallutab tabeleid ja köidab üha uusi fänne. Et “Viimase suusataja” muusika juurde kuidagimoodi jõuda, tuleb vanal Puuluubi fännil seda kuulata järjest paar nädalat erinevate kõlarite ja kõrvaklappidega. Kõigepealt tuleb saada üle ehmatusest, et uued lood paistavad olevat hoopis Puuluubi lugude raadiomiksid. Muhe karvane pungihõnguline luuperieklektika on nii sisuliselt kui vormiliselt evolutsiooni teed edasi astudes eemaldunud põrandaalustest sfääridest ja sihib laiemat kuulajaskonda.

Pärast mitmekordset kuulamist hakkavad helid veidi siiski eralduma, umbes kolmandast loost saab näiteks juba kindlalt aru, et tegu on endiselt hiiukanneldega, ka helikosmosesse laiali paigutatud kõmisevad lauluhääled hakkavad ka aegapidi kohale jõudma ja kõnelema.

Kuulasin korraks üle ka esikalbumi “Süüta mu lumi” – jah, helikeel on täiesti muutunud, nurgad ja “karvasus” on ära silutud, kaja on rohkem, helitöötlust on rohkem, autotune’i on rohkem, muusikas ka toimub rohkem, seaded on täis üllatusi ja detaile. Ramo Tederi ja Marko Veissoni väga mõnusalt erinevate ja kokkusobivate hääletämbrite seekordne töötlus on muutnud inimhääle kuidagi tehnoloogilisemaks, koos lauldes tunduvad nende hääled pea teineteise digitaalselt modifitseeritud koopiatena. Ja see ei tule vast üksnes sellest, et palju koos laulvate inimeste hääled muutuvadki üksteisele sarnasemateks.

Puuluup seal sees on siiski veel alles, tundub pärast neljateistkümnendat läbikuulamist. Nihked, pöörded, vimkad ja kõiksugu pähe tulevate elementide kokkukleepimine, vaba liikumine eri keelte ja mittekeelte vahel, vaimukad mõttekombinatsioonid. Disko, pop ja reggae, räpp, kaasaegne R&B, uusfolk ja slaavi ska. “Liigutage vastu” tuletab veidi meelde Johansonide “Lahtilükkamist”, “Üksindus” ja “Lambad ei joo” Puuluubi kontsertide reipaid tantsulisi momente, “Ülesse” viib meeleolu Aphex Twini radadele. Lugudest “Kaablid autos veel” ja “Kultuurisaade” õhkub pungilikku olmelüürikat, “Käpapuu” võngub reggae rütmis jne.
Puuluup kindlustab, et Eesti omamaine muusika oleks üha avatum, mitmekesisem ja integreeritum.

Samal teemal

Eesti muusikaauhinnad
Noëp. FOTO KALEV LILLEORG

Eesti muusikaauhinnad

Jaanuari lõpul selgusid Alexela kontserdimajas tänavuste Eesti Muusikaauhindade võitjad. Neljas kategoorias võidutses Noëp, kahes Puuluup. Eesti…
Janek Murd. “Viiv”

Janek Murd. “Viiv”

Janek Murdi album “Viiv” on n-ö asi iseeneses. Autori sõnul oli plaaditäie lugude loomise ajendiks muusika…
Ansambel Puuluup
Puuluup Autor/allikas: Taavi Arus

Ansambel Puuluup

Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia eksootiliste tuulte toomise ja omanäoline eesti folkmuusika rikastamise eest.Mis on muusikas teie…

Heliplaatide tutvustus

“Artur Lemba. Chamber Music. Volume One. Works For Violin and Piano”.
Triin Ruubel (violin), Sten Lassmann (piano).
Toccata Classics
Artur Lemba 140. sünniaastapäevaks ilmunud heliplaadile on Triin Ruubel (viiul) ja Sten Lassmann (klaver) salvestanud helilooja viiulisonatiini nr 1 (1954),…
Ajakiri Muusika