Eesti Kultuurkapitali helikunsti aastapreemia

Eesti muusika uurimise teadusliku mõtte arendamine

Eduard Tubina ooperi “Barbara von Tisenhusen” partituuri ja klaviiri akadeemilis-kriitilise väljaande toimetamine

“Analüüsi eesmärgiks on enamasti teose individuaalse omapära selgitamine, tuginedes seejuures vastava ajastu stiili struktuurimudelitele. Kui rõhutada liigselt normatiivseid, teoseüleseid stiilielemente, varitseb analüüsijat oht kalduda formalismi, kuid liigselt iga teose erijooni rõhutades, neid piisavalt nimetatud üldiste struktuurimudelitega seostamata, võib kalduda irratsionaalsusesse. Mõlemal juhul kaotab analüüs palju oma veetlevusest, muutudes raskesti mõistetavaks “asjaks iseeneses”, selle asemel, et olla heliteose igakülgse tunnetuse vahendiks.

Ideaalis peaks muusikateoorial teadusena olema Eestis vähemalt kaks olulist ülesannet (millele muidugi lisandub erialase järelkasvu koolitamine). Neist esimene oleks eesti muusika teoreetiline uurimine ja teine osalemine rahvusvahelise muusikateoreetilise mõtte arengus. Need kaks ülesannet pole kergesti ühitatavad.”

Teater.Muusika.Kino nr 3 2002. Musica theorica – vana ja noor teadus

Samal teemal

Ostrava aruanne
Ensemble of Futurist Noise Intoners.

Ostrava aruanne

Et kõik ausalt ära rääkida, nagu oli, pean alustama sellest, et veetsin suvelõpu heliloomingu suvekursusel, mis toimus…
Klaverikonkursside võluv ja vastuoluline maailm
Muusikalised lambid Light and Decor hoovis.

Klaverikonkursside võluv ja vastuoluline maailm

“Kui üks asi tänapäeva ebakindlatel aegadel kindel on, siis see, et…
Mis on pildi taga?

Mis on pildi taga?

Ma ei tahtnud lapsena saada fotograafiks, pigem huvitas mind kõik see, mis toimub laval – teater, muusika,…
Ajakiri Muusika