ree
Maksim Štšura. FOTO KAUPO KIKKAS

Kultuurkapitalli aastapreemia kõrgetasemelise rahvusvahelise kontserttegevuse eest solisti ja kammermuusikuna.

“Me ei tea, mis saab muusikakultuurist, kunstist, mis saab maailmast pärast seda kriisi. Räägitakse, et meil on vaja uut formaati, uut reaalsust. Teine osa inimkonnast räägib, et võibolla see normaalsus oligi probleem. Kas meil oli vaja nii palju lennata? Kõik need orkestrid ja nende ringreisid … Võibolla see ei olegi üldse jätkusuutlik?

Ma ise olin alati nõus tegema muusikas erinevaid asju: uurimustöö, mängimine, õpetamine, seminaride läbiviimine, lugemine, tekstide ja muusika kirjutamine … Ma arvan, et paindlikkus on tuleviku maailmas kõige tähtsam. Me ei tea, kas tulevikus hakkavad robotid klaverit mängima. Tegelikult nad juba mängivad, see algoritm on juba loodud, aga me ei tea, mis sellega juhtub. Ent ma arvan, et oluline on saada laiem perspektiiv ja olla paindlik – see on tähtis.”

(Johan Randvere, “Spotlight 005: Maksim Štšura”, 26.06.2020)

Samal teemal

Tuntud ja tundmatu Tamberg
Esinejate lõpukummardus. FOTO RENE JAKOBSON

Tuntud ja tundmatu Tamberg

Kontsert “Armastada ja olla õnnelik. Eino Tamberg 95” 20. mail EMTA suures saalis. Solistid Ingely…
Klassika ei lähe moest
Marcel Johannes Kits ja Sten Heinoja.

Klassika ei lähe moest

Eesti interpreetide liidu suvefestival “Klassika on Moes” toimus juunikuus Tapa vallas asuvas Moe külastuskeskuses juba neljandat…
Ajakiri Muusika